منتدى كفرنعمان

اهلا ومرحبا بك عزيزى الزائر
برجاء الدخول اذا كنت عضو ونتشرف بتسجيلك
لو كنت زائرا انضم الينا ولك التحية



افتح قلبك نور منتداك اطلق قلمك واحنا معاك
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
ادارة المنتدى ترحب بكل الاعضاء الجدد نتمنى ان تفيدو وتستفيدوا بيننا

شاطر | 
 

 مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الإثنين ديسمبر 06, 2010 5:56 pm


الى كل المعنين بالامر
ماذا فعل اعضاء الاخوان ال88 فى الدورة السابقة لمجلس الشعب
دخلوا المجلس وخرجوا كما دخلوا
اى عادوا بخفى حنين
ليعلم الجميع ان عضو واحد فى المجلس السابق وهو الاستاذ/ مصطفى بكرى
كان وحده بهم جميعا لم نسمع عنهم ولا حتى فى طبق اليوم
اعضاء الجماعه ال88 جميعهم لا يساوا الى عضوا واحدا لاننا نعلم جميعا انهم يؤمرون من مرشدهم
اى وبلا مبالغه كان يجب ان نضع بدلا منهم المرشد السابق مهدى عاكف وخلاص
اين الخدمات التى قاموا بها للشعب فى دوائرهم
اين موقفهم الواضح فى المجلس
اين استجواباتهم
كل ما رأيناه هو تراشق بالالفاظ وسباب وضرب بالاحذية وفقط
اى كالعاده كلام فى كلام وبس
ولى استفسار بسيط لماذا لم يطلب منهم احد منكم ان ينفذ مشروع الوحده الصحية
احب اقولك الرد لانهم ببساطه لايخدمون سوا انفسهم واعضاء جماعتهم فقط
وفى النهاية
هذا مجرد راى وليس هجوم على احد
والاختلاف فى الرآى لا يفسد للود قضية
تحياتى
السعيد طه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابونجا
ف
ف
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 188
نقاط : 270
تاريخ التسجيل : 19/10/2010
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الإثنين ديسمبر 06, 2010 10:01 pm

عيب ياسعيد انت اول واحد وصلك اسطوانة الإنجازات ال عملها الإخوان بس هما مش بتوع زفةزي غيرهم وعموما علي سبيل المثال لا الحصر 1 منع دخول القمح المسرطن ال استورده نواب الوطني من الدخول مش لمصر لا للدقهلية بالذات
2 اول من أجري قرعة عل تأشيرت الحج الممنوحة لنواب مجلس الشعب بعد ما كان نواب الوطني بيبعوها ويسترزقوا منها
لاتنسي موقفهم المشرف من قانون الطوارئ عكس غيرهم لاتنسي مواقفهم ممن تجرئ علي الله ورسوله وعلي الإسلام عكس من وصف النقاب بالتخلف والحجاب بالرجعية ولم تسحب منه الثقة ولم يستقيل
غير بقه علاج علي نفقة الدولة للغلابه مش البيزرع شعر ولا البيعمل حواجبه
أما انجازات الوطني بقه حدث ولا حرج
وزير يزرع شعره بمليون وربع علي نفقة الدولة
زوجة وزير بتعمل عينها ب100ألف جنية في الوقت الفيه مرضي بتموت علي بوابة معهد القلب مش لاقي سرير
نواب القروض
نائب القمار
النواب البتطلب ضرب الشعب ال عايز حقه بالرصاص
نائب الدم الملوث
نائب العبارة
نائب سوزان تميم
نائب الفياجرا والسيراميك
عايز نواب ايه تاني ولاكفايه عليك ياحزب الراجل بعشرين جنية وفي النهاية بعد
المقارنة بين النواب ال بتسأل عنهم ونواب حزبك المحترم فأهم انجاز من وجهة نظري المتواضعه يكفي أن الإخوان ونوابهم يرفعون العذاب والهلاك عن الأمة بأمرهم بالمعلروف ونهيهم عن امنكر كما قال صلي الله عليه وسلم في ما معناه لتأمرن بالمعروف ولتنهون عن المنكر أو ليوشكن الله أن ينزل عليكم عذاب من عنده لايرفعه حتي تعودوا الي دينكم أوكما قال صلي الله عليه وسلم وكفي به انجاز يا أخسعيد مش ال بيرشوا ويرتشوا ويغيروا الزمم سلالالالالالالالالالالالالالالالالام يا وطني معلهش أخي الفاضل نسيت أسئلك انت بتتفرج علي التلفزيون كتير ولا كنت عامل حالة حوار وصحيح بالله عليك كم مرة شوفت نواب دايرتك في مجلس الشعب بيتكلموا وبيطالبوا بحاجة للبلد غير ال بتضحكوا بيه علي الناس وأقترح عليك بعد إذنك تعرض علي ال اتبرع بالفلوس لوكان في ايده يشتري أرض المقابر أحسن وبلاش مركز شباب ولا فرش الجوامع وخففوا عن البلد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابونجا
ف
ف
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 188
نقاط : 270
تاريخ التسجيل : 19/10/2010
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الإثنين ديسمبر 06, 2010 10:27 pm

معلهش اتلخمت في الرد ونسيت اعطيك فكرة عن موضوع الوحدة الصحية الإخوان صرفوا علي ردم الوحدة الصحية 4ألاف جنية وعادل ال كنت بتسأله عمل ايه مع انه مش اخوان بس كفراوي رجع عمود المياة الرئيسي للوحدة وصرف عليه هو والإخوان 500 جنيه أما ما عملوش الوحدة ليه لأن ليس لهم نائب في هذة الدائرة المنكوبة بمثقفيها قبل غيرهم وبنواب الوطني شعب وشوري ال المفروض ان هما أولي بدائرتهم وواحد منه نائب لأكثر من 15 سنة عمر الوحدة المنكوبه
طلب شباب البلد من نائب مجلس الشوري عبد المقصود ستو وهو بمركزا لشباب استخراج قرار بإستكمال الوحدة بالجهود الذاتية وكان نواة ذالك مباغ تم وضعة بمسجد التيجانية بعد فشل سيادته في ذالك
رمضان الماضي كان فيه واحد فاعل خير من الناس المش عجبينك مستعد يكمل الوحدة علي حسابه علي سنتين وكان مطلوب من المهنس المسئول بس يعمل مقايسة بالمبلغ المطلوب لكنة لم يستجيب ولم يعملها واسئله وكان نتيجة ذالك ان الراجل عمل محطة تنقية مياة في قرية والده زي ال في الجمعية الشرعية واسئل سيادتك الباشمهندس نفسه ان كان انطلب منه ده ولا لأ وشكرا لسعة صدركم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابوغاده
م.ع
م.ع
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة :


اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الإثنين ديسمبر 06, 2010 10:52 pm


السلام عليكم
اهلا بيك يا اخ سعيد مره تانيه
ومجادله باطله جديده
واهلا بالخ المحترام الى كتبلك الموضوع وكملهولك
لان ده مش كلامك ولا تقدر توصلو
اكيد اخينا خلف الستار الى كتبلك الموضوع فاهم كويس هو يقصد ايه وعملك الموضوع لانو عارف قصوة الرد عليه
ويمكن مش يمكن ده اكيد عارف الحقيقه بس سيبك فى وش المدفع كالعاده
تتلقن الكلامتين تيجى من غير متعقلهم تكتبهم
اما بالنسبه بقا للمشريع والخدمات الى بتعملوها للبلد
هى المجارى والعيش
ومن كل واحد فيهم بتخدو راتب
يعنى بفلوس البلد
مش مزنيه من الحكومه
وانتا عارف ده كويس وواضح للجميع
المشروع التانى مجمع الطنطاوى
وازن المثل بيقول لو مشتكاش العليل حالو يبان عليه
وازن كمان الخمس سنوات الى عدو لاعضاء الحزب الوطنى خير مثال لمجهودهم المتميز فى الرحه وتكبير الدمغ وعدم تنفيز اى مشروعات
لانهم زى مقاتلو اشترو النجاح بفلسهم زى مهيتقلكو بكره او بعدو بالكتير
فيريت متفتحش على نفسك ابواب انتا مش قدها
وتخلى الى عاوز يتناقش يدخل باسمو ويعرفنا بسيتو ويتناقش معنا
مش من خلالك من خلال نفسو
احنا عرفين طرقتك وكلامك
والموضوع ده لهو طرقتك ولا كلامك
ده حتى مفهوش غلطات املائيه زى متعودنا منك
ولا انتا اصلا بتعرف تلون
ولا ده اسلوبك اصلا
خليه يوضح ويناقش
والنبى يسعيد انتا والى كاتب تقولنا
فين الجمعيه الاستهلاكيه
الاسهم بتاع الناس
مع العلم انها لسه شغاله
ولو مش شغاله
اسهم الناس فين





عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 1:18 pm

شكرا يازوق


عدل سابقا من قبل السعيدطه في الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 6:11 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 1:22 pm

وحب اعرفك ياخ اسامة
اننى لم اعرف ان هناك اسطوانة انجازات
وشكرا للجميع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابونجا
ف
ف
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 188
نقاط : 270
تاريخ التسجيل : 19/10/2010
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 2:50 pm

بس ياعم سعيد اتفقنا مفيش تجريح والإختلاف في الرأي لايفسد للود قضية والإنسان مش بمركزه لكنه بفكره وقيمة ما يتقن أذكرك بحادثة عل عهد رسول الله صلي الله علية وسلم حينما مر به رجل رث الثياب وأشعث الشعر عليه علامات الفقر والشأن المحتقر من الناس فسأل أصحابه ماقولكم في هذا قالوا هذا الرجل حري به ان تكلم أن لايسمع له وإن خطب ألا يزوج وليس له شأن ثم مر رجل أخر شكله جميل ملبسه جميل عليه علامات الإحترام قال ما قولكم في هذا قالوا هذا حري إن تكلم أن يسمع له وإن خطب أن يزوج وله شأن قال صلي الله علية وسلم والله لهذا أي الأول لخير من ملئ الأرض من هذا أي الثاني فأكرمكم هو أكرمكم عند الله هذا اولا ثانيا الإسطوانة التي وزع منها 115 واحدة يوم العقيقة في المضيفة وياريت يتسع صدرنا جميعا لبعض والمتعلم يعلم السبك ما يكونش زيه ولا ينزل لمستواه علي حد قولك وتعبيرا مني علي احترامك وحبي لشخصك سأحضر لك اسطوانة وأسف ان كان كلامي أو كلام الأخ السباك زعلك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 7:52 pm

على فكرة انت فهمت المدخلة دى اننى اعادى الاخوان
لا والله انا احبهم وكثير منهم على اعلى خلق
اما حبى لدكتور / عبد الرحمن بركة دى لشخصه وليس للحزب
واحب شخصيتك واخ اسامة اما التجريح دة كان ردا على كلامه المستفذ
اننى اغلط املائيا واننى مش على القدر ان اشارك هذه المشاركة
انا على فكرة احتج على كونه مشرف على باب هو غير محايد فية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابوغاده
م.ع
م.ع
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة :


اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 8:35 pm

السلام عليكم
انا حاسس كده انو كان فيه كلام اتقال عنى واتحزف
بس يبدو انو يخص مهنتى الى كل اعضاء كفرنعمان
انا اعمل سباك صحى ولى الفخر لهذا
فهى مهنه لا فيها عيب ولا حرام
ولا اعمل فى مهنه مخله بالشرف
لكى اخجل منها
ويمكن معظم اعضاء القريه يعرفونى من خلاال اسمى
اخى السعيد للامانه ولاحقاق الحق
لو كنت انتا الى عامل هذه المشاركه فانا اسف لتشكيكى فى قدرتك
ولكن انت اخذت جانب واحد من ردى
فلو سمحت حضرتك وده بعد اعتذارى ليك مره ثانيه لتشكيكى فى قدرتك على الرد
بستسمنح حضرتك ترد على الشق الاخير من ردى
ما مصير الجمعيه الاستهلاكيه اين وصل بها الحال ولو موقوفه اين رصيدها واسهمها
على فكره قبل ان تقول اننى ليس لى الحق
ابى من ضمن اصحاب الاسهم وكذالك كثيرين من عائلتى
فلو حضرتك حريص فعلا على القريه تجوبنى عن هذا الموضوع
مع العلم اننا عرفنا ان رصيدها مزال يتدول
اما بخصوص الاشرف
فمدير المنتدى هو اعلم بمن يصلح او من لا يصلح
ومع عكس كلامك انا محايد جدا وبتقبل اى اراء
بس تكون مقنعه
مش معنا انى بدور على امور غائبه عن ازهن اهل القريه لبحثو عنها ويطالبو بحقوقهم فيها انى ليس محايد
ولا المحيد عندك يكون اطرش اخرص اعما
يشوف ويقول وانا مالى
لو كان هذا هو الحياد فى رئيك فلا يشرفنى ان اكون محايدا





عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الأربعاء ديسمبر 08, 2010 12:21 am

الجمعيةالاستهلاكية
تقدر تقلى انت السهم بكام>
تقدر تقلى هى متوقفة عن العمل لية
اجو]اب انا
الجمعية الاستهلاكية خاضعة للرقابة من الدولة
الجمعية الاستهلاكية السهم فيها بواحد جنية >احب انكت معاك
تاخد حنية وتسكت اسهم والدك
ههههههههههههههههههه
الجمعية لها رصيد بالبنك قدره على قد الاسهم وهو 650 جنية
هى مش شغاله لية
لان اسعارها مثل الاسعار الخارجية ليس بها دعم مثل زمان
اما اقولك احنا بنتكلم على حاجة فى راس الموضوع وانت نتخوش فى موضوع تانى[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صوت العقل
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 530
نقاط : 759
تاريخ التسجيل : 10/10/2010
البرج : الثور
الموقع : كفر نعمان
الاوسمة :


اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الأربعاء ديسمبر 08, 2010 12:56 am

رفقا يا أبناء البلد الواحد
رفقنا بنا وبأنفسكم
كنت اتمنى ان يكون المنتدى للتواصل بيننا وليس للتباعد أكثر وأكثر
ما وجه الاستفادة من كلماتكم تلك
من فاز فاز ومن خسر خسر
اذا كنا نبحث عن الارتقاء والتقدم بمثل هذه الافعال فلن نصل ابا لمبتغانا
لن يفيدنا بركة او مرتضى او حتى الاخوان
مادمنا نحن فى عداء ونضحك على انفسنا بان هذه اراء والعلاقة بيننا حميمة ولا تتاثر بما نقول
ليس عيب ان اساند هذا وغيرى يساند ذاك
ليس هناك عيب فى اختلاف توجهاتنا مادمنا نستطيع بالفعل احترام وجهة نظر الاخر وتقدير عقليته
اسف جدا لما اراه هنا بين ابناء بلدى بين الجيران بين الاقارب
لماذا نعمق الفراغ الذى يبعدنا عن بعضنا
لماذا لا نعرف معنى الاختلاف واصوله
لا تلومو عضوا بالبرلمان يبحث عن منصب وجاه خاص به فى المقام الاول
بل لوموا انفسكم اولا وغيروا ما بها تجاه بعضكم
فان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم
اعرض وجهة نظرك باحترام واطلب من الاخر الرد عن استفساراتك باحترام
دون التطرق لما لا يسمن ولا يغنى عن جوع
من سيقف بجانبى الا ابن بلدى
من سيساعدنى الا ابن بلدى
رسول الخلق كان اميا لا يقرا ولا يكتب ولكنه كان احكم الخلق اجمعينا
ضعوا ايديكم سويا نرقى بانفسنا وبلدنا ومجتمعنا وامتنا
باخلاص قلوبنا وضمائرنا
والا لا فائدة لما تقولون وتكتبون وتجتمعون

وشكرا لكم جميعا ابناء بلدى



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الأربعاء ديسمبر 08, 2010 1:26 am

شكرا لك صوت العقل
يبدوا ان من تلفظ ليس عنده عقل
وانا اسف على كل كلمة تسؤ لطرف دون قصد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابونجا
ف
ف
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 188
نقاط : 270
تاريخ التسجيل : 19/10/2010
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الأربعاء ديسمبر 08, 2010 9:01 pm

أخي العزيز صوت العقل كلامك طيب جدا وأطالب به كثيرا لكن ياريت تشوف مين بدأ ومين رد ومين بيتباهي بالتزوير وفرحان بمكان مش مكانه وكان يجب علينا أننتفق علي شخص يخدم البلد كما تقول مش شخص يبحث عن مجد شخصي لنفسه نقف نحن ونبني له هذا المجد عل حسلب بلدنا هذا أولا أما ما تراه من اختلاف في وجهات النظر شئ طبيعي وأيه من أيات الله ومن أياته اختلاف السنتكم وألوانكم والإختلاف كان علي عهد رسول الله ومنها مقف غزوة بني قريظة وبالنسبة لما يكتب هو تشكيك في نواب الإخوان وجهدهم وتضليل للرأي العام ودفاع عن تزوير وتغيب للحق لابد أ، ندفعه عن المظلومين والا يبق نلوم المظلوم لما يطالب بحقة من الظالم وعلي فكرة يا أخي العزيز ممكن بل أكيد ان بركة أو مرتضي هينفعونا بل بالعكس الضرر منهم كبير لكن لاأتفق معك ان الإخوان مش هينفعونا لأن كلهم نفع في كل البلاد ومشاريعهم ظاهرة في كل مكان وخيرهم يحملوه لكل الناس وممكن أذكر لك منه كتيييييييير بس ده مش مجاله ومع كل هذا اتفق معك في كل ماقلت وأؤيدك فيه الا ماذكرته في ملاحظتي وجزاكم الله خيرا يا إسم علي مسمي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صوت العقل
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 530
نقاط : 759
تاريخ التسجيل : 10/10/2010
البرج : الثور
الموقع : كفر نعمان
الاوسمة :


اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الخميس ديسمبر 09, 2010 1:02 am

اهلا بشخصكم الكريم أبو نجا
دى العبارة التى ذكرتها فى كلامى بالضبط

لن يفيدنا بركة او مرتضى او حتى الاخوان مادمنا نحن فى عداء

لم أقصد ان اقلل من شأن أحد ايا كان او من انجازاته
كنت اقصد ان نلم شملنا فى البداية
ونصفى خلافاتنا ونتحد معا كابناء بلد واحد
كلامى يبعد تماما عن كونه مناصرة لاحد او جحود لاحد
اتمنى دائما ان يعود الود والحب بيننا فى المفقام الاول

ولا شك ان العودة لديننا العظيم هى السبيل الوحيد
العودة لله عز وجل بعيدا عن اى شعارات

اما من بدأ ومن رد
فيجب ان نتقن فن النقد وفن الرد على ما هو مسئ دون الانجراف فى نفس الخطأ الذى الوم عليه غيرى حتى لا أكون مثله ولى الحق عندما اوجه له اللوم على ما قال وما فعل

شكرا لك انت اخى الكريم
وجزاك الله كمل خير


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الخميس ديسمبر 09, 2010 9:49 am

طب فين الاعضاء الاخوان من الوحدة الصحية
طالما انهم يفعلون الخير لكل الناس
ام بالنسبة للتزوير كان امامى اللجان بالمدرسة هل كان هناك تزوير
اما ان كان هناك لعب فى الفرز او نقل الصناديق فانا لا اعلم عنه اى شئ
هو الظاهر العام كان هناك لعب باللجان معينة
مرتضر يقول تزوير
كل واحد يخسر يقول تزوير
انا بحكم على الا امامى
انا بسالك سؤال واحد هل كان هناك تزوير بمدرسة كفر نعمان
كفرنعمان الا تخصنا فقط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابوزيد الهلالى
عضو فعـال
عضو فعـال
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 68
نقاط : 102
تاريخ التسجيل : 22/09/2010

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الخميس ديسمبر 09, 2010 10:31 am

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بص يا سعيد ياطه التزوير موجود فى اى مكان وبيتعمل بطرق كثيرة
منها الظاهر ومنها الغير ظاهر بس اكيد كان فى تزوير
وبعد انتى مكنتش رئيس لجنه الانتخابات عشان يهيبوا منك
اللى عاوز يزور هيزور حتى لو انت برده وافق وانت طبعا واقف
ولا انت فاهم اى حاجة وبعدين انت كنت وزير الدخلية علشان تتكلم او بتتكلم بصفة ايه
لانته ضابط ولا امين عشان تتكلم لعبدالرحمن افندى عملك توكيل ولا
خالد مديك توكيل انك تكون ناب عنهم فى البلد فبما لك من الصفة التى تعطيك الحق فى التكلم
وبالنسبة للوحده الصحية انت بتقول الاخوان فين من الوحده الصحية
امال فين عبدالرحمن بركة او السيد المحترم خالد افندى شلبى
وانت ايه اللى عرفك ان الاخوان المسلمون
مبيخدموش الا انفسهم واعضاء جماعتهم
هل انت طلبت منهم او من اى حد تانى طلب شخصى
بلاش جماعى ومحدش جوبك علية او ادهولك
وكما قال الاخ ابو النجا ان هو مديك اول واحد اسطوانه انجازات الـ88
عضو اللى هما تبع الاخوان المسلمون يعنى بيقولك بالعربى
كده بلاش انت ياسعيد اللى تتكلم خلى حد تانى ميعرفش القصة هو اللى يتكلم صح
وبعدين تقدر تقولنا الاستاذ عبد الرحمن بركه عملنا ايه لا وظف حد
ولا اعاد بنا الوحده الصحية بلاش استكمالها لانها عاوزة الازالة اصلا وكلنا عرفين اية اللى بيحصل فيها
وفى النهاية نريد ان نطرح عليك سؤالاً واحداً ونرجوا الرد وعدم التهرب
ماذا فعل الحزب الوطنى الديمقراطى للقرية ولسكان القرية والطرق وخصيصاً الوحده الصحية
التى اصبحت دورة مياه ومأوى ومسكان للساده الكلاب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وشكرا على سعة الصدر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
السعيدطه
م.ش
م.ش
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 99
نقاط : 271
تاريخ التسجيل : 28/06/2009
البرج : الحوت

اضافات
الساعة:

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الثلاثاء ديسمبر 21, 2010 12:59 pm

اهلا بيك ابو زيد المدارى
انا الا بسال مش انت معنى نحمل الخير لكل الناس
الوحدة الصحية مين الا راح فيكم لعبد الرحمن بركة وطلب منه انا يعملها
ولو الخير لكل الناس منبطل هيصة ونروح للاخوان 88 الا تبعكم معملوهاش ليةمش دة خير لكل الناس
انا بصفتى اية بتكلم انا بحب الراجل دة عندك مانع 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابونجا
ف
ف
avatar


ذكر
عدد المساهمات : 188
نقاط : 270
تاريخ التسجيل : 19/10/2010
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟   الخميس ديسمبر 30, 2010 10:03 pm

عيبنا ان احنا مابنسمعشي لصوت العقل لأن الظاهر ان احنا لانعترف بالعقل ولا نعرف الا لغة التضليل والتزوير ومع كل ما وضحناه لسه الأخ سعيد بيسأل تاني في موضوع خلص يبقي لازم نطبق مع الأخ سعيدكلام الرسول (ص) أنا زعيم بيت بربض الجنة لمن ترك الراء (الجدال وهو محق وياريت ياجماعة السعيد ما يأخذناش الي أمور لاتفيد وكلام لاينبني عليه عمل فالشرع يقول ( وكل قول لاينبني عليه عمل فالخوض فيه من التكلف الذي نهينا عنه شرعا ) وأخيرا يا أخ سعيد أحب أعلرفك أنني بنفسي وأمام كل الناس في بيت الأستاذ عطا فتحي ذهبت للأستاذ عبد الرحمن وكلمته عن الوحدة الصحية للقريه واتضح أنه لايعرف عنها شئ واسأل الإخوة أعضاء المحليات وأعضاء الحزب المحترم منهم أمثال الأستاذ عبدالله الكيلاني والأستاذ أحمد المكاوي وأستاذنا الفاضل مجدي الشحات وغيرهم كثير وبعد كده أحب أعرفك يحشر المرء مع من أحب فنسأل الله أن يحشرك مع من أحببت وأخلصت له ويحشرنا مع من أحببنا وعملنا له
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
مجلس2005 بداخله 88 عضو اخوان ماذا فعلوا؟
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اللائحة التنفيذية لقانون 91 لسنه 2005
» الان حمل الفلم الجامد جدا The Brothers Grimm 2005]
» قصيدة لطفل افريقي 2005
» تحميل لعبة فيفا 2005 ديمو
» معلومات عن عبد القادر غزال

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى كفرنعمان :: واحة القرية :: اخبار كفر نعمان-
انتقل الى: