منتدى كفرنعمان
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Mmx57181

اهلا ومرحبا بك عزيزى الزائر
برجاء الدخول اذا كنت عضو ونتشرف بتسجيلك
لو كنت زائرا انضم الينا ولك التحية

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع ThanksSparkle
منتدى كفرنعمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


افتح قلبك نور منتداك اطلق قلمك واحنا معاك
 
الرئيسيةالتسجيلدخول
ادارة المنتدى ترحب بكل الاعضاء الجدد نتمنى ان تفيدو وتستفيدوا بيننا

 

 ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالسبت يونيو 04, 2011 2:10 am

السلام عليكم
اهلا بيكم من جديد
فى برنامجكم
كرسى الاعتراف
ودعنا الحلقه الماضيه
ضيفه جميله امتعتنا لخمسه عشر
يوما كامله
بردودها وثقتها بنفسها
اختنا الغاليه اعتذار
واليوم مع ضيف ثقيل شويه معلش
هتستحملوة اسبوع كامل
وامركو لله بقا
طبعا من وحى انو يكون فيه ديمقراطيه وحريه
ومساوة
وكمان المثل بيقول
طباخ السم بيدقو
زى ميقولو
فقدمت نفسى لكم اسبوع
واسبوع واحد بس
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
يارب اسئل الله ان يعطيكو الصبر وتتحملونى هذا الاسبوع
كان الله فى عنكو
منتظر اسئلتكو
ويريت متسالوش احسن
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
بهزر
انا مستعد لاجابه اى اسئله
واى نوع
ولو معجبنيش هقول علشان محدش يزعل
فى انتظركو
ههههههههههههههههههههههههه



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اعتذار
بــــ
بــــ


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 134
نقاط : 192
تاريخ التسجيل : 20/04/2011
البرج : القوس

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالأحد يونيو 05, 2011 12:49 pm

امممممممممممممممممم
نورت يا ابو غاده
والله كويس
الواحد ياخد حقه بقى ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحب تشرب ايه بقى عشان أقدمه ليك
ولا انت بخيل ومش بتحب تشرب حاجه عند حد
هههههههههههههههه
انا هجهز الاسئله بس شويه كده اشوف حاجه جامده
تليق بمدير الموقع هههههههههههه
استنانى.........
.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالأحد يونيو 05, 2011 1:06 pm

اهلا بيكى اخت
اعتذار
بس ايه ده
انتى مصدقتى انى وقعت ولا ايه
الرحمه شويه
انا والله مش مدير
انا عضو زى زيكو
مجرد مشرف عام بس
الرحممممممممممممممممممممممممممممممه
خليكى حنينه عليه
اشرب شاى
ويريت لو مظبوط يعنى
شوفتى مش طماع ازى
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الزهراء
ذ
ذ
الزهراء

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 365
نقاط : 540
تاريخ التسجيل : 25/02/2011
البرج : الدلو

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالإثنين يونيو 06, 2011 3:11 pm

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 10257


اهلا بيك اخي ابو عادة
اهلا بصاحب البيت علي اهم كراسي البيت
اهلا بلمشرف العام
اولا اتفضل
الشاي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

احمل بوكية ورد لمجهودك في رفعة المنتدي

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 7520alsh3er[/size]
دلوقتي ميعاد الاسئلة
***كيف تنظر للحياة وللمستقبل ..نظرة تشاؤم ام نظرة تفاؤل؟؟؟؟


***هل كل ما يتمناة الانسان جديربة ؟؟؟؟

***لو العمر هيرجع بيك للوراء يا تري تحب يرجع لحد فين؟؟؟؟

شكرا ابو غادة علي سعة صدرك
وان شاء الله لنا عودة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالإثنين يونيو 06, 2011 3:27 pm

السلام عليكم
اولا اشكرك اختى
هاله
على الشاى
فهو فعلا مشروبى المفضل
وكمان فى اشد الحاجه للشياى علشان اركز فى اسئلتك
جميل انك جيبه الاسئله وعومل المساعده على الاجابه
احب الاول اقولك
انتى كمان صاحبه بيت
فما تفعلينه من اجل البيت لا يقل اهميه ولا ما افعله يسوى شىء بجوار ما تفعليه
ووقفتك الجميله معنا وقت الشده
الكل هنا اصحاب للبيت
ولا يقل دور كل منا عن الاخر
كما اشكرك على الورد الجميل
فمهما فعلت للمنتدى لم اعطى له ولادارته واعضائه حقهم لما يفعلوة معى
من حسن تفاعل وحسن اخلاق
وحسن معامله من الاداره
فاشكر الجميع على هذه الصورة المشرفه التى
افتخر بها دائما
وناتى الى اسئلتك
دلوقتي ميعاد الاسئلة
***كيف تنظر للحياة وللمستقبل ..نظرة تشاؤم ام نظرة تفاؤل؟؟؟؟
انا دائما متفائل رغم كل ما يحدث حولى
وما يحدث معى
والحياه مازالت امامى مليئه بالورود والخير
والامل فى الله كبير
وما يحدث من تغيرات يدعونا للتفائو


هل كل ما يتمناة الانسان جديربة ؟؟؟؟
والله حتى لو مش جدير به له الحق ان يتمنا
ولكن يجب ان يعدل من نفسه ليكون جدير به
حتى لا ينتقد من احد
لو العمر هيرجع بيك للوراء يا تري تحب يرجع لحد فين؟؟؟؟
لايام الدارسه والطفوله
فى الماضى
وليوم واحد شوال فى الحاضر لان اليوم ده كان ليه تاثير على تغير مجرى حياتى ومن اجمل ايام عمرى
وما بعده كان كله جميل
شكرا ابو غادة علي سعة صدرك
وان شاء الله لنا عودة
صدرى دائما متسع للجميع
وتحت امر اى احد
واتمنا تتكرر العودة كثير
ومتتاخريش فى عودتك
بس والنبى متنسيش
الشاى والورد



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زهرة الجبل
م
م
زهرة الجبل

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag21
انثى
عدد المساهمات : 617
نقاط : 815
تاريخ التسجيل : 16/05/2010
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع New-style-ws-1134367830
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالإثنين يونيو 06, 2011 10:19 pm

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124415nilymkdcho


مساء معطر بروح الود والاخاء

يَتَجَدَدُ بِنَا الْفَـــــرَحْ والْبَسْمَه .. ..
!
بـِعَطَاءٍ فَـــــاقَ عَنَانَ الْسَمَاءْ

لـِ يُصَافِحَ اَكُفَ الْغَيمْ


بـِقَطَراتِ نـــــــدى تَروِي

الْقُلُوبَ الصافية والاَرْواح النقية


نرحب برمز العطاء الامتناهي والوفاء النادر للمنتدى


اخــــــونا الكريم ابوغــــــــــادة


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 126294qgpd5zpf5e



واليك بعض الاسئلة التي اتمنى ان تكون خفيفة على قلبك وقلمك

ما هو رأيك فى المنتدى ؟؟

ابرز سلبياته وايجابياته؟؟؟

احب الاقسام اليك ؟ ولماذا ؟؟؟

اعضاء تتابع ردودهم ومواضيعهم ؟؟؟
[ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع I1663958_50418_4


رسائــــــل :


لادارة المنتدى ومشرفيه


لاعضاء كفـــــــر نعمان ؟؟؟


لنفسك ؟؟؟

لزهــــــرة الجبل ؟؟؟

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 126294qgpd5zpf5e

امنية لازلت تنتظرها ؟


ما هو رأيك في المراة؟؟؟


الصداقة ؟؟؟

الخداع ؟؟؟



اطرح على نفسك سؤالا واجب عليه ؟؟؟

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 126294qgpd5zpf5e

وفي الاخير تقبل مني تحية ملؤها الاحترام



زهرة الجبل





ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 13004714591

لنكُـــنْ آروَاحْ رَاقِـيَـــــة

نَتسامْى عَــــنْ سَفاسِفَ الأمُورْ..... وَعٌنْ كُلْ مَايَخِدشُ نًقائِنا

نًحترِمْ ذآتنـَا وَنحترمْ الغَيْر...... عِندَمٌا نتَحدثْ نتحَدثْ بِعُمِق

نٌطلبْ بـإدبْ .. وَنشُكربـِذوَقْ .. وَنـَعتذِرْبِـصدق
ْ
نٌترفع عَن التفَاهاتٌ والقِيـِلَ والقـِال
ْ
..نُحِبْ بِصَمتْ وَنغَضبْ بِصَمتْ ...وإنْ آردنـَا الِرحِيلْ .. نَرحِلْ بِصَمتْ
.≈




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالثلاثاء يونيو 07, 2011 12:52 am

السلام عليكم
اولا وقبل اى شىء
اهلا بيكى اختى العزيزة الغاليه زهره
بشكرك على المقدمه العظيمه دى
وعلى الشهاده فى حقى وان اتت اتت من انسانه
من اروع واجمل اعضاء المنتدى
خلاقا وقلما
ومحبه بين الاعضاء
واتحد ان ما كان كل الاعضاء اشتقولك
واشتقو لقلم الى حرمنا منو من زمان
وحشنا قلمك
بس انتى جايه ايدك فضيه ليه
معندكيش مشريب ولا ايه
ملقتيش مشريب
هتلنا موضوع من موضيعك الرائعه الى اشتقنلها
وبعدين شكلك دخله منغاظه منى قوى
هو انا مزعلك فى حاجه
هههههههههههههههههههههههههههههههه
كل دى اسئله
ارحمو من فى الارض
كنتى قسمتيه
المحبه بينا شكلها زياده قوى
هههههههههههههه
اجوبك بقا وامرى لله

واليك بعض الاسئلة التي اتمنى ان تكون خفيفة على قلبك وقلمك

ما هو رأيك فى المنتدى ؟؟


المنتدى بيكون رائع بوجودك يزهرة
بتعمليلو حس
انتى ومديرتنا العزيزة والخنساء
وكل الاعضاء الى غيبين عننا
وطبعا المنتدى صرح تعبنا فيه كلنا
وشيفو اليومين دول فيه حاله رقود مش عجبانى ومبتنيمنيش
عاوز انشطو باى شكل
نرجو من جميع الاعضاء العودة والتفاعل
ابرز سلبياته وايجابياته؟؟؟
ابرز اجابيته روح المحبه والتربط والاحترام بين الاعضاء
وكمان الاداره
مشفتهاش فى اى منتدى تانى
وعلاقه الاداره بالاعضاء والاعضاء بالاداره
وسلبيتو
الرقود التام وغياب الاقلام القويه فيه
بثتثناء الاقلام الرائعه الموجوده والمتفاعله

احب الاقسام اليك ؟ ولماذا ؟؟؟
معظم اقسام المنتدى وخصوصا الى فيها تفعل اكثر
مثل القريه
الحوار ونفحات والادبيه
الاسلاميه كلاها
وشايف الاسره نيمه قوى
عوزنك بينا تصحيها

اعضاء تتابع ردودهم ومواضيعهم ؟؟؟
الحمد لله بحاول اتابع كل الموضيع والردود
وبترقب موضيعك الرائعه وكل يوم ادخل اتمنا القى ليكى موضوع
ومعنا كمان
اعتذار هاله همس بحر بلا مرسا ابونجا وبتمنا ترجعلينا اختنا هاجر والخنساء واخونا فارس والادهم وكل الاعضاء هنا متميزين بتمنا عودتهم
اميره الايام سلمى صوت العقل وكثير منهم
رسائــــــل :

لادارة المنتدى ومشرفيه
ارجوكم عودو الى المنتدى
ارجوكم المنتدى يحتاجكم
كلكم مقصرين فى حق المنتدى
بما فيكم انا انا حاسس بانى مقصر جدا فى حق المنتدى ولكن والله غصب عنى
انا بحاول افعل كل ما استطيعه
وبعد اللوم على غيابه ورجائهم بالعوده
اشكر الاداره على اسلوب الاداره الرائع المتبع هنا وسعيهم لبناء الاخوة والتربط بيننا
ومجهودنم فى ذالك وحسن ادارتهم وقرارتهم

لاعضاء كفـــــــر نعمان ؟؟؟
الى اعز واجمل اعضاء
ضربتم اعلى الامثله فى المحبه والاخاء
والتربط والاحترام بين بعضكم البعض
ولى عتاب عندكم
عودو الينا فنحن فى احتياجكم
بيتكم يناديكم ويشتاق لاقلامكم
فهى معا نرفع هذا الصرح ونرتقى به

لنفسك ؟؟؟
يا ابو غاده
استفدت الكثير من هذا الصرح ومهما فعلت من اجله لم تعطيه حقه
اخذت هنا كل حقوقك وعليك واجبات مقصر فيها
فيجب ان تؤدى ما عليك من واجبات تجاه المنتدى
وتكون اكثر تفاعل
لزهــــــرة الجبل ؟؟
زهرة
انتى لكى بيننا ما لكى من ود واحترام وتقدير
كلنا هنا نشهد ونتفاخر بكى
وبقلمك الرائع
واخلاقك العاليه
لماذا تحرمينا من تواجدك
وحشتنا بجد
واشتقنا لزهرة منتدنا
على فكره
والله ولا اكذب انتى اشد الاعضاء محبه فى قلوب الاعضاء
ولا يوجد احد يختلف فى حبه لكى
الجميع هنا يحبونك ويطالبونكى بالرجوع
ولقلمك بالعودة
وخليكى كريمه زى منتى طول عمرك معنا هنا
واتفعلى مع موضيعى شويه
انتى عمله على موضيعى مقاطعه ولا ايه
ههههههههههههههههههههههههههه

امنية لازلت تنتظرها ؟
الالتقاء بحبيب والتقرب منه اكثر فاكثر
وان التزم واكون من الصالحين
وان انضم للاخوان واكون واحد منهم
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ما هو رأيك في المراة؟؟؟
المرئه ارق مخلوق على الارض
واحن من خلق الله
وان اعتيطها نصف ما لها من حقوق اسكنت الجنه وجعلت من بيتك نعيما
يا بخته من اهده الله زوجه صالحه
فاز فى الدنيا والاخرة

الصداقة ؟؟؟
لو صادقه لله وفى الله ما اروعها وما احوجنا اليها
ولكن الصديق الصدوق
الذى يكشف عيوبى قبل مميزاتى
ويصارحنى بحقيقتى ولا يخدعنى

الخداع ؟؟؟

مرض ربنا يكفينا شرو
بس احيانا بتختلط علينا الامور
ولكى نتلاشا مرارة وقسوة هذا المرض
يجب ان نتاكد من ان الاخر فعلا يخدعنا
رحمتا بنا نحن قبل ما هو رحمه بالاخر
لان المخادع لا يزوق مراره الخداع مثل المخدوع
ولعلمك الاتهام بالخداع اشد مرارة من اننا نتخدع
اتهمنا بالخداع
هذة كل جوانب الخداع

اطرح على نفسك سؤالا واجب عليه
هو السؤال ده
مش انا هطرحو على نفسى وانا الى هجاوب عليه
لزمتو ايه بقا

ابو غاده
هل انتا تفعل ما عليك وما يجب عليك فعله تجاه المنتدى
الاجابه
لاء طبعا بس بحاول ابزول قصار جهدى لافى بواجباتى تجاه المنتدى
ياههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
اخيريا خلصت الاسئله
والنبى يزهرة
المره الجيه تجيبى حاجه نشربها
نشفتى رقى باسئلتك
ههههههههههههههههه
وابقى قسمهم على مرات
منا قااعد مش هجرى



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اعتذار
بــــ
بــــ


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 134
نقاط : 192
تاريخ التسجيل : 20/04/2011
البرج : القوس

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالثلاثاء يونيو 07, 2011 6:35 am

معلش بقى اتأخرت وسبقونى اصحابى
اكيد محتاج شاى تانى
هههههههههههههههههه

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 459911038


وكمان تورتايا مع الشاى



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 348473378

نورتنا ياغالى
اليك أسئلتى

من هو أبو غاده فى جمله؟

منذ متى وأبو غاده يكتب خواطره؟

حب أبو غاده للكتابه نوع من الهوايه أكثر أم نوع من الفضفضه على الورق؟

ماهى أسباب السعاده من وجهة نظرك؟

ماهى أسباب الحزن والالم؟

لماذا لم تختار اسما مستعارا واخترت أبوغاده - أبو محمد...؟

الى لقاء جديد

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالثلاثاء يونيو 07, 2011 11:13 pm

السلام عليكم
اهلا ومرحبا بكى اختنا اعتذار
ايه ده
يومين بتعملى الشاى
الشاى بتاعك اتاخر قوى
بس عرفه جه فى وقتو
بعد عصره اختك زهره
فى اسئلتها

وكمان يدوب الشاى والترته
يخلونى اركز فى اسئلتك
نشكرك على الشاى والترته
ونجاوب بقا
فاصل اعلمى لحد منشرب الشاى وناكل الترته
ولينا عوده لاجابه الاسئله

ها قد عودنا
توكلانا على الله

من هو أبو غاده فى جمله؟
هو انسان بسيط محب للناس ومحب للخير
ويابى ان يضيع حقه دون ان يحاول ان يكتسبه
لو الاسم عادل نجا
منذ متى وأبو غاده يكتب خواطر

والله من زمان وانا بكتب خوطر
ولكنى لم اعرف انها خوطر
لانى كنت دائما اخرج ما بدخلى على ورقه وقلم واحتفظ بهما
بس بتهيقلى كده من اوله صنايع
اما فى المنتدى قريب ليس بعيد
اعجبت بمن يكتبون فقررات ان اكتب

حب أبو غاده للكتابه نوع من الهوايه أكثر أم نوع من الفضفضه على الورق؟
نوع من الفضفضه على الورق
والحديث مع النفس
ولم تكن ابد هويه
الا بعد ما بدئت اكتب على المنتدى ولم تكن هويه
بل فضفضه ايضا او احيانا تمنى لما اريد
او ما اتمنا ان اعيشه او اعيشه
على حسب ما تم كتابته تحكى الخاطرة حالى وقت كتابتها
ماهى أسباب السعاده من وجهة نظرك؟
اولاها واهما
هو الرضا بما كتبه الله لنا الرضا من اهم اسباب السعاد
والتقرب الى الله
والزوجه الصالحه
وان تقدمى خدمه لانسان يحتجها وان تسمعى الدعوات لكى من الناس
ماهى أسباب الحزن والالم؟
اشياء كثيره
ولكنها سرعان ما تزول
ولكن هناك الفرق فمن الصعب ان يزول حزنها والمها
لماذا لم تختار اسما مستعارا واخترت أبوغاده - أبو محمد...؟
غاده كان اسم شهرتى منذو كنت فى الصف الاول الصناعى بميت غمر
كان كل واحد منا يسمى اسم علشان ننادى بيه على بعض داخل المدرسه خوفا من ان تعرفنا الاداره
ثم سميت بنتى بهذا الاسم
وقبل ان اسمى بنتى وقبل زوجى
كنت طابع كروت للشغل تحمل اسم ابو غاده
ابومحمد
نسبه لانى فعلا ابو محمد اسم ابنى الكبير
فانا ابنى اسمو محمد فخفت يزعل انى مشترك بابو غاده على منتدى وعامل كروت باسم غاده الى الان
قولت اساوى واشترك بابو محمد
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بس ابنى طلع اعقل منى ومهموش الكلام ده الحمد لله
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

الى لقاء جديد
فى انتظار اللقاء الجديد
بس متتاخريش علينا
اتمنا منكى تفاعل اكثر معنا
بل اطلب منكى تعطينى من وقتك
ولا تحرمينا من قلمك



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
همس الحب
م
م
همس الحب

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 657
نقاط : 1201
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
البرج : الجوزاء
الموقع : كفر نعمان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Obv67160

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالجمعة يونيو 10, 2011 1:49 pm



يا هــــــــــــــــــــــــ بالقمــر ـــــــــــــــــــــــــلا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1.1

يا من بحبك ترفرفة اجمل صفحاتي

لتعبر عن مدا شوقها بالقياك علي هذا الصرح الجميل والمتميز

فالقد انبهرا قلمي ليكتب لك اجمل المعاني

ولعبر عن فرحته بــك

يـــأ هـــــــــــــــــــــــــــــــــــــلا

ياهـــــــــــــــــــــــــــــــــلا


تحب تشرف ايه الاول

عندي كل حاجه نفسك فيها

يله نشرب مع بعض ونسيب الاعضاء بعدين


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Qatarya_jgd0xficg


ولا اقولك اشرب انت


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 19974


عصير الموكا بالمياه الغازيه


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Qatarya_gsuavWRiyP

كابتشينو


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Qatarya_YxXz8I3EDf

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Qatarya_Welj6HHY4W

استني بقه

شكل العضاء زعلو مني نشرب معاهم شويه

اتفضلو معايا يا قمراااااااااااااااااااااااااة


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Qatarya_FvQkumxDsd

بس المشريب خلصت

بس الاسئله موجوده

خليك معايا يا قمـــر

- ما هو طموحك في الحياة؟؟؟


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


-كـلمـــة تمنيـــــت ان تسـتطيـــع سحـبهــــا؟!؟

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124

-آخـــر شخـــص تتـــذكــــره قبـــل أن تنـــــام؟!؟

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


-دمـعـــه انـذرفــــت رغـمــاً عنـــك؟


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124

شي يعجبك فيا وشي ما يعجبك ؟


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123

أكثر شي يفرحك ؟

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124
- أكثر شخص ترتاح له وتحكي له كل همومك؟
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123
معلش طولت عليك يا جميل

وليا رجعه تاني مع اسئله جديده

ومشريب لاجمل اعضاء

مع لقاء تاني

همـــس











ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 114870




ما يموت الشوق لو قل الوصل .. وما يهز القلب زلزال الظروف ..

وانت داري في محبتنا اصل .. ولو يطول الصمت لا يلحقك خوف

بالقلب والله متصل .. ثابت مثل الاصابع بالكفوف





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالجمعة يونيو 10, 2011 8:23 pm

- ما هو طموحك في الحياة؟؟
كطموح كل البشر
ان ارضى الله عز وجل
وان اعيش عيشه كريمه مع من احب


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123





كـلمـــة تمنيـــــت ان تسـتطيـــع سحـبهــــا
اى كلمه اسائه لاحد او اهانه فلا اريد ان يزعل منى احد ولكننى انفعل بس بعض ميفيض بيه؟


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124




-آخـــر شخـــص تتـــذكــــره قبـــل أن تنـــــام؟
شخص عزيز على روحى بكون اخر واحد اكلمو قبل منام دائما بحرص على انى اكلمو كل يوم؟


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123




-دمـعـــه انـذرفــــت رغـمــاً عنـــك
دمعتان دمعه عند وفات اختى الكبير اى بنت عمى
ودمعه عندما كانت ستنتهى حياتى لفراق احباب بس الحمد لله ربنا سطر




ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124


شي يعجبك فيا وشي ما يعجبك
والله يعنى بلاش لتزعلى
لا يعجبنى فيكى عندما يتكاسل قلمك ولا يكتب
ويعجبنى كتابتك الشخصيه جدا



ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123

أكثر شي يفرح كلما اكلام حبيبى او يطلب منى طلب
ولما القى المنتدى شغال ومتفاعل


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124


- أكثر شخص ترتاح له وتحكي له كل همومك
انسانه عزيزة على قلبى جدا؟


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123




معلش طولت عليك يا جميل

وليا رجعه تاني مع اسئله جديده

ومشريب لاجمل اعضاء اوكى يقمر
مستنى عودتك

مع لقاء تاني


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بحر بلا مرسا
ذ
ذ
بحر بلا مرسا

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 755
نقاط : 987
تاريخ التسجيل : 19/03/2011
البرج : الاسد
الموقع : نفسى

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالإثنين يونيو 13, 2011 2:36 am

عندما يجلس الحكيم على المجلس يتوه العقل ويحتار فبأى سؤال اذن سوف يسال وها انت يا ابو غاده واحتار قلمى وكاد يعجز عن سؤالك لاكنى اتماسك واقوى قلمى وها انا سوف ابدأ عندما تتكاثر الافكار وتحتار فى العقل من يردها؟ ان بحثنا عن نفسنا فـاين نبحث عنها؟ فى مقوله بتقول ان اكرمت الأيم تمرد فما المطلوب ان لا نكرمه ام ماذا؟ هل من السهل ان يخفى انسان شخصيه وراء شخصيته؟ اخ معلش نسيت اقدملك شاى على العموم لسه فيها نشرب شاى وبعدين جاوبا ارجو ان اكون خفيفه ولى عوده باذن الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالإثنين يونيو 13, 2011 9:21 pm

عندما تتكاثر الافكار وتحتار فى العقل من يردها؟
يردها القلب فنحكم الاثنين معا
ولكن هنا نحتاج الى مكان خاص يكون بمواصفات خاصه
لكى لا تنقتع الافكار ولكى تكتمل
وميمنعش الاستعانه بحبيب او صديق

ان بحثنا عن نفسنا فـاين نبحث عنها؟

نبحث عنها بداخلنا اولا ان وجدنها بدخلنا نسستطيع ان نجدها فى نفوس
من نحب فاولا نبحث عنها بتصرفاتنا وافكارنا ومعاملاتنا
وهنا مقياس نعرف به انفسنا
نعم لم نرضى الجميع ولكن على الاقل الاغلبيه

فى مقوله بتقول ان اكرمت الأيم تمرد فما المطلوب ان لا نكرمه ام ماذا؟

شوفى الكرم صفه فى الانسان
وميقدرش يمنعها مهما حصل لانو تعود عليها
وبعدين
عامل الناس بما تحب ان يعاملوك به
وبنعمل لله وليس لاحد
هنعملو بردو بكرم يمكن يوم ينكسف من نفسو ويعقل

هل من السهل ان يخفى انسان شخصيه وراء شخصيته؟
والله ممكن بس مش لمده طويله
وبتحتاج منو عناء وجهد
وده بيخليه ميستمرش فى اخفاء الاصل من شخصيتو

اخ معلش نسيت اقدملك شاى على العموم لسه فيها نشرب شاى وبعدين جاوبا
وصل الشاى وواجب الضيافه
ومتشكر عليه
الشاى والضيافه الحقيقى هو توجدك الدائم
فلو توجدتى وتفاعلتى
هيكون احلا ضيافه
وخصوصا اننا عندنا عجز فى التوجد

ارجو ان اكون خفيفه ولى عوده باذن الله


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
همس الحب
م
م
همس الحب

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 657
نقاط : 1201
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
البرج : الجوزاء
الموقع : كفر نعمان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Obv67160

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالثلاثاء يونيو 14, 2011 12:39 am


اهلا بمشرفنا الغالي

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123

انا جيت تاني ومعايا اسأله جديده

لاجمل مشرف عندنا ولأروع قلم لدينا

بس ممعيش عصير خلص

بس اسألتي جديده هتعجبك


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


ما هو الشخص الذي كلما اعجبت بشخصيته ازداده حبه لديك

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124

ماذا لو قال لك احدا احبك واحب شخصيتك ؟ ماذا تقول له


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


ماذا ستفعل لو فقت شخصيه احببتها في حياتك


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124

هل يؤلمك احد قصيت عليه في يوم


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


هل تندم علي شخص احببته بجنون وكان القدر من فرقكم


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124


انا عرفه اني تقلت عليك يا جميل

لكن استحملني

وليا عوده تاني واكيد ليك

سلام









ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 114870




ما يموت الشوق لو قل الوصل .. وما يهز القلب زلزال الظروف ..

وانت داري في محبتنا اصل .. ولو يطول الصمت لا يلحقك خوف

بالقلب والله متصل .. ثابت مثل الاصابع بالكفوف





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالثلاثاء يونيو 14, 2011 5:13 pm

اهلا وسهلاا
بالقمر
نورتى
بس جيه ايدك فضيه
وكمان كل دى اسئله
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


ما هو الشخص الذي كلما اعجبت بشخصيته ازداده حبه لديك
الشخصيه المتميزة التى ليس لها الا قلمها
لا تبحث وراء احد ولا تتدخل فى شؤن احدوشخصيه قويه تثق فى نفسها ولا تبالى
واكره الشخصيه التى تعوض نقصها باتهاض الاخررين
ومحاوله تحطيمهم دون ان تجتهد لتكون مثلهم
بدل من اتخذ تحطيمهم وسيله لكى تكون افضل منهم ولن تكون

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124

ماذا لو قال لك احدا احبك واحب شخصيتك ؟ ماذا تقول له


اقول
اشكرك واتمنا ان اكون عند ثقتك بى
وان اكون جدير بمثل هذه الثقه
واكيد كل انسان بيكون سعيد لما يسمع الكلام ده
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124

ماذا ستفعل لو فقت شخصيه احببتها في حياتك
اكيد سوف اكون حزين ومن الممكن ان يتحطم قلبى
ده طبعا على حسب قوة الحب الى بينى وبين من افتقده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124


هل يؤلمك احد قصيت عليه في يوم
والله الحاقدين كتير
ومنهم ناس قدمنلهم يد العون والمساعده
ولكن فى النهايه لم يظهرو
الا سوء نيتهم وحقيقه ما فى نفوسهم من حقد

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 123


هل تندم علي شخص احببته بجنون وكان القدر من فرقكم

اكيد هندم لو حبيته بالطريقه دى وسيطحطم قلب عليه
ولكن يجب ان نرضا بقضاء الله
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 124


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بحر بلا مرسا
ذ
ذ
بحر بلا مرسا

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
انثى
عدد المساهمات : 755
نقاط : 987
تاريخ التسجيل : 19/03/2011
البرج : الاسد
الموقع : نفسى

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالإثنين يوليو 04, 2011 6:16 pm

ابو غاده دايما منور

بس ايه مش شايف انك طولت


هههههههههههههههههههههههه
د
انا بهرج صدقنى

انت ليك طله جميله وردود اجمل

ممكن سؤال كده على الماشى

لو اتحطات فى مقارنه بين نفسك وبين اشخاص مهمين فى حياتك

مع العلم انهم لا يرضون الا انفسهم ماذا تختار؟


بص فى سؤال كمان هو جه لواحده

ههههههههههههههههههههههههههههههه

فى مقوله بتقول ان علمتم الغيب لخترتم الواقع

هل هذا حديث ام ايه كريمه ام ماذا وايه هو تفسيرها؟


كفايا كده بقه ولى عوده

وانت منورنا اوى

وتقبل مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوغاده
م.ع
م.ع
ابوغاده

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 3dflag10
ذكر
عدد المساهمات : 1796
نقاط : 2470
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
البرج : السرطان
الاوسمة : ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 1
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 17410

اضافات
الساعة:

ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Empty
مُساهمةموضوع: رد: ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع   ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Emptyالأربعاء يوليو 06, 2011 12:16 am


لو اتحطات فى مقارنه بين نفسك وبين اشخاص مهمين فى حياتك

مع العلم انهم لا يرضون الا انفسهم ماذا تختار؟

والله الاختياربيكون صعب فى الوقت ده
وبيتوقف كمان على درجه اهميتهم
يمكن اقول لنفسى اعمل زيهم واختار نفسى
ويمكن اقول لنفسى حط نفسك مكنهم وهما مكان كنت اكيد هتمنا انهم يخترونى فخترهم

الجواب صعب جدا يابحر
بس بكل صدق لو غلين عندى قوى وليهم فى قلبى حب هخترهم مش مهمين غير فى ده غير كده مفيش عندى اهميات
الاهميه عندى لدرجه حبى ليهم ومكانتهم عندى
بص فى سؤال كمان هو جه لواحده

ههههههههههههههههههههههههههههههه

فى مقوله بتقول ان علمتم الغيب لخترتم الواقع

هل هذا حديث ام ايه كريمه ام ماذا وايه هو تفسيرها؟
والله يبحر انا مش هقدر اديكى حل مقنع انا بتهيقلى والله اعلم انو حديث
او قول ماثور عن النبى صلى الله عليه وسلم
تفسرها ان لو احنا عرفنا ايه منتظرنا وما نحن مقبلين عليه
لخترنا ما نحن فيه يعنى ممكن يكون انسان بيفكر فى حاجه وهى بتكون شر له فى تحقيقها
فلو علم هذا ما اقبل عليها ولا ف
علها
هذا والله ا
علم


ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع 377810_181296828633243_100002587815118_331765_1216547824_n


عائله

نجا

تؤيد وتبايع الاستاذ عطا
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshotابوغاده ضيفى هذا الاسبوع Moz-screenshot-1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ابوغاده ضيفى هذا الاسبوع
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى كفرنعمان :: واحة الحوار العام :: كرسى الاعتراف-
انتقل الى: